Aktualności

Samoloty czy wódkę: co lepiej sprzedawać Chinom?

Sprzęt górniczy, urządzenia dla energetyki, samoloty dla rolnictwa, a także … polska wódka – to tylko część towarów, którymi możemy podbić chiński rynek.

Już dziś, jak wynika z danych resortu gospodarki towary te są bardzo dobrze sprzedawne w Chinach
Andrzej Kaczmarek wiceminister gospodarki powiedział, że rozmowy na temat kilku ważnych kontraktów są właśnie domykane. Chodzi na przykład o umowę związaną ze sprzedażą helikopterów Sokół, a z czasem o budowę ich montowni. Według wieceministra wartość tego kontrakt jest na poziomie całego dzisiejszego i eksportu do Chin, która wynosi 500 – 600 milionów dolarów rocznie.

Andrzej Kaczmarek przyznaje, że bardzo dobrze sprzedaje się tam także wódka Wyborowa.

Według Andrzeja Szumowski wiceprezesa spółki Wyborowa SA obecnie to numer dwa, jeśli chodzi o wódki sprowadzane na chiński rynek. Tylko w ciągu 2005 roku w porównaniu z 2004 jej sprzedaż wzrosła w Chinach o blisko 1000 procent.

Bartosz Komasa z Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych mówi, że chińskie firmy coraz częściej interesują się naszym rynkiem. Przyznaje jednak, że na razie w Polsce jeszcze jest ich niewiele, ale spodziewa się ekspansji w takich dziedzinach jak branża elektroniczna, samochodowa i spożywcza.

Prawdopodobnie do końca przyszłego roku zostanie ponownie uruchomione połączenie lotnicze z Polski do Chin.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.