Aktualności

Chińscy dziennikarze „zdymisjonowali” prezydenta

Wpadkę, która kosztowała ich zawieszenie w obowiązkach, zaliczyło 4 chińskich dziennikarzy agencji Xinhua. Przestawienie sylab w tekście o wizycie prezydenta Xi Jinpinga w RPA spowodowało "dymisję" prezydenta.

W chińskojęzycznej depeszy opisującej przebieg wizyty chińskiego prezydenta w RPA dziennikarze omyłkowo zmienili kolejność dwóch sylab, tak, że zamiast słowa "przemówienie" powstała "rezygnacja". Depesza trafiła na łamych chińskich portali, które czesto korzystają z materiałów publikowanych przez największą agencję informacyjną Chin, dlatego wiadomośc o rzekomej "rezygnacji" prezydenta ChRL szybko się rozniosła.

Za feralną pomyłkę dziennikarze odpowiadający za sworzenie tekstu depeszy zostali zawieszeni.

Więcej na:

http://wiadomosci.dziennik.pl/media/artykuly/507493,chiny-dziennikarze-zawieszeni-po-niefortunnej-pomylce-zdymisjonowali-prezydenta-chin.html 

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.