Eksperyment przeprowadzony niedawno przez Rosję i Chiny polega na realizacji planowanej od dłuższego czasu przez Chiny decyzji o ratyfikacji konwencji TIR i dołączeniu do organizacji IRU. Wybór Państwa Środka, które od lat dążyło do przyłączenia się do jednej z procedur tranzytu, padł właśnie na TIR. Próba z udziałem sześciu ciężarówek i dwóch autobusów przebiegła szybko
i bez zakłóceń. W ciągu 12 dni ciężarówki pokonały 5600 kilometrów, przewożąc ładunki do Federacji bezpośrednio z Chin.
Korytarz transportowy Rosja-Chiny niesie ze sobą korzyści dla obu stron. Wzdłuż trasy o tak dużym przepływie ładunków rozwinie się sektor usługowy, infrastruktura, powstaną nowe huby transportowe i centra logistyczne.
Powstały szlak dla ciężarówek może mieć także wpływ na europejski sektor transportu. Jak twierdzi Andrzej Iwanow-Kołakowski, dla polskiego
i europejskiego sektora transportu to przede wszystkim możliwość dostaw do i z Chin transportem drogowym. Tworzy to alternatywę dla innych środków transportu i szansę na optymalizację kosztów logistyki.
Nowy szlak dla ciężarówek z Chin do Rosji to nowa opcja dla transportu kolejowego. Zdaniem ekspertów z AsstrA-Associated Traffic AG, polskie przedsiębiorstwa mają znaczne szanse na wykorzystanie nowej trasy.
Więcej informacji na stronie: https://trans.info/pl/nowy-szlak-ciezarowek-z-chin-do-rosji-budzi-sporo-emocji-takze-wsrod-polskich-przewoznikow-102412
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.