Aktualności

Komercyjny sukces noworocznych kopert hong bao

Firmy z Hong Kongu w tym roku wydały ponad 38 milionów dolarów na koperty hong bao. Tym samym tradycja wręczania czerwonych kopert stała się nowym nośnikiem treści marketingowych.

Zwyczaj obdarowywania bliskich czerwonymi kopertami hong bao, znanymi też jako „lai see” lub „ang pao”, sięga lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Koperty z pieniędzmi wręczane są w pierwszym dniu księżycowego Nowego Roku jako znak błogosławieństwa. Zwyczaj ten przeniósł się także do korporacji, gdzie przełożeni obdarowują pracowników dodatkową gotówką.

Czerwone koperty to także świetny nośnik treści marketingowych. Wiele firm umieszcza na nich swoje logo z nadzieją na rozpowszechnienie informacji o marce. Cyrus Cheung, kierownik marketingu w Grupie Ecoart, twierdzi, że już ponad 3000 klientów korporacyjnych zgłosiło się po noworoczne koperty, w tym firmy ze Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii. Cheung ocenia, że biznes może kosztować nawet 300 milionów dolarów rocznie.

Z roku na rok korporacje przeznaczają na hong bao coraz większe nakłady finansowe. Od drukarni oczekują luksusowego wzornictwa i materiałów, a wręczanie kopert traktują jako jedno z ważniejszych wydarzeń marketingowych w ciągu roku. Umieszczenie własnego logotypu na kopercie pozwala obdarowanemu snuć miłe skojarzenia z danym brandem.

Różne elementy projektu posiadają także różne znaczenie. Kwiaty i ptaki symbolizują bogactwo i szczęście, z kolei ryba ma zwiastować obfitość i nadwyżkę.

Więcej informacji na stronie: https://www.scmp.com/business/banking-finance/article/2184901/hong-kong-companies-are-spending-big-laisee-envelope

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.