Aktualności

Największe chińskie stocznie myślą o fuzji

Dwie największe chińskie stocznie planują połączenie dla zwiększenia mocy produkcyjnych. Fuzja sprawi, że staną się niebezpieczną konkurencją dla producentów statków z Korei Południowej i Europy.

Największe chińskie stocznie China State Shipbuilding Corp (CSSC) oraz China Shipbuilding Industry Corp (CSIC) coraz częściej mówią o połączeniu sił produkcyjnych i fuzji przedsiębiorstw. Eksperci uważają, że połączenie dwóch największych chińskich producentów statków będzie stanowić realne zagrożenie dla światowej konkurencji, zwłaszcza Korei Południowej i Europy.

Obydwie spółki ogłosiły w poniedziałek plany restrukturyzacji. Nie zdradzają jednak szczegółów, gdyż ich plany muszą zostać zatwierdzone przez odpowiednie władze.

Dong Liwan, profesor przemysłu stoczniowego z Szanghajskiej Akademii Morskiej, powiedział, że fuzja przyniesie ogromne korzyści dla kraju – głównie przez zwiększenie globalnej konkurencyjności. Jest to niezwykle ważne w obliczu rezygnacji wielu chińskich spółek w udziale na rynku światowym. Są to głównie podmioty skupione wokół produkcji statków wojskowych, przewoźników gazu, luksusowych statków wycieczkowych, czy lodołamaczy i sprzętu inżynierii morskiej.

Fuzja stoczni pozwoli na stworzenie jednego podmiotu, który będzie w stanie produkować konkurencyjne modele statków, nawiąże współpracę międzynarodową, a także poszerzy działalność badawczo-rozwojową.

Będzie to niebezpieczna konkurencja dla południowokoreańskich stoczniowców, jak Hyundai Heavy Industries Co oraz Samsung Heavy Industries Co, którzy w roku ubiegłym obsłużyli 86% zamówień na transportery skroplonego gazu ziemnego. CSSC i CSIC, posiadające duże zdolności produkcyjne, mieli do tej pory problemy z ograniczonymi kanałami sprzedaży.  Fuzja pozwoli im na udział w zaopatrzeniu klientów z sektora przemysłu stalowego, transportowego, czy budowlanego.

Obydwaj chińscy producenci, oprócz budowy konwencjonalnych statków, zaczęły rozwijać produkcję mega-kontenerowców, transporterów gazu, statków szpitalnych, czy farm oceanicznych. Najnowsze modele CSSC i CSIC napędzane są dwupaliwowo, a nawet przy użyciu technologii energii wiatrowej.

Więcej informacji na stronie: http://www.chinadaily.com.cn/a/201907/03/WS5d1c1a4ea3105895c2e7b664.html

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.