Chiński rynek konsumencki najprawdopodobniej ustabilizuje się ponieważ wpływ wybuchu epidemii zanika.
Epidemia, która wybuchła pod koniec stycznia, nie wpłynie na długoterminową stabilność i ciągłą modernizację chińskiego rynku konsumenckiego.
Wang Bin z Ministerstwem Handlu powiedział podczas internetowej konferencji prasowej, że spodziewa się, że jego wpływ na rynek osiągnie szczyt w lutym.
Wang oszacował, że chociaż konsumpcja w pierwszym kwartale byłaby najbardziej dotknięta, rynek ożywił się w drugim i dalej poprawiał w drugiej połowie roku w wyniku kompensacyjnego odbicia w działaniach konsumpcyjnych.
Usługi gastronomiczne, hotelarstwo, turystyka, a także sektor kultury i rozrywki są najbardziej dotknięte epidemią, podczas gdy pod względem dóbr konsumpcyjnych sprzedaż samochodów, sprzętu AGD, biżuterii i odzieży prawdopodobnie ucierpi bardziej.
Wang powiedział, że priorytetem jest uporządkowane wznowienie działalności produkcyjnej i codziennego życia, przy jednoczesnym utrzymaniu kontroli epidemicznej i działaniach prewencyjnych, dodając, że ministerstwo poczyniło starania, aby naciskać na ponowne otwarcie przedsiębiorstw i wspierać przedsiębiorstwa, aby przetrwały.
Źródło: http://www.xinhuanet.com/english/2020-02/20/c_138802697.htm
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.