Aktualności

Dominacja omni-mediów na rynku chińskim

Komunikacja omni-medialna zdominowała chiński rynek. Opiera się ona na wykorzystaniu platform internetowych, w tym social mediów.

Tradycyjne kanały informacyjne, takie jak telewizja, radio, czy prasa na całym świecie powoli ustępują miejsca kanałom internetowym. Nie jest to zaskoczeniem, gdyż Internet pozwala na szybsze tempo reakcji i dotarcie do większej ilości odbiorców. Podobny trend jest silnie zauważalny w Chinach, gdzie komunikacja omni-medialna zaczyna dominować nad tradycyjnymi formami przekazu informacji.

Zgodnie z raportem opublikowanym przez All-China Journalists Association (ACJA), w latach 2020 i 2021 komunikacja omni-medialna, oparta na platformach internetowych, stała się rosnącym trendem w chińskiej branży mediów informacyjnych. Raport pod tytułem „Rozwój chińskich mediów informacyjnych” to szósty już raport ACJA od 2014 roku.

W ciągu ostatnich dwóch lat tradycyjne media, takie jak radio, telewizja i gazety, odnotowały powolne tempo wzrostu i koncentrowały się na głębokiej konwergencji i transformacji cyfrowej. Według raportu pojawiające się technologie, takie jak platformy medialne, transmisja danych, technologia wideo, sztuczna inteligencja (AI) i komunikacja sieci 5G, napędzają reformy i innowacje w mediach.

Jednocześnie media poszukują do pracy młodszych osób, otwartych na nowe technologie, zdolnych do szybkiej nauki i odnajdujących się w nowych formach środków przekazu.

Źródło: http://www.chinadaily.com.cn/a/202205/16/WS62820e62a310fd2b29e5cfda.html

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.