Aktualności Inne

Wpółpraca z Chinami szansą na rozwój polskiej gospodarki (RAPORT Z BADANIA)

80% polskich przedsiębiorców prowadzących wymianę handlową z Chinami uważa, że współpraca z Państwem Środka jest szansą na rozwój polskiej gospodarki. Jednocześnie 55% firm prowadzących wymianę handlową z Chinami uważa, że chińscy przedsiębiorcy nie cieszą się w Polsce pozytywnym wizerunkiem – wynika z badania przeprowadzonego przez Procontent Communication, BigChina.pl oraz CCEBF.

„Wizerunek chińskich firm jest najgorszy w grupie 30-latków, a więc grupie, która jest istotna z punktu widzenia wolumenu dokonywanych zakupów. Pozytywnym wizerunkiem produkty chińskie cieszą się w branżach takich jak: motoryzacja i transport, branża budowlana i FMCG. Tymczasem moim zdaniem powinniśmy dziś umieć spojrzeć na Chiny inaczej, zobaczyć ten kraj w kontekście zaawansowanych technologii, błyskawicznego rozwoju infrastruktury oraz zaplecza dla takich gałęzi przemysłu, jak produkcja nowych leków lub przemysł informatyczny. Warto też wykorzystać obecność chińskiego kapitału w rozwoju inwestycji infrastrukturalnych” – mówi Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Na wizerunek chińskich firm w Polsce istotny wpływ miały ostatnie wydarzenia medialne. Zdaniem respondentów negatywnie na wizerunek chińskich przedsiębiorstw wpłynęło wycofanie się COVECu z budowy A2 – tak stwierdziło blisko 62% firm biorących udział w badaniu. Opinię tę podzielają przede wszystkim młodzi przedsiębiorcy w wieku 25-39 lat posiadający wyższe wykształcenie.

„Jak wynika z mojego doświadczenia, to niewiedza, pośpiech czy ignorancja prowadzi do błędów w relacjach z Państwem Środka, których konsekwencje, budują często mylne wyobrażanie na temat prowadzenia interesów z Chińczykami. Tylko ostrożne i świadome działania na rynku chińskim, wspomagane choćby merytorycznie przez instytucje państwowe, pozwolą nam uniknąć błędów, a tym samym osiągnąć sukces, który pozwoli ujrzeć naszego chińskiego partnera w pozytywnym świetle” – komentuje Paulina Kiełbus, Dyrektor Generalny BigChina.pl.

Nasze negatywne oceny, dotyczące wizerunku, nie zmieniają jednak faktu, że w wymianie handlowej z Chinami widzimy ogromną szansę dla polskiej gospodarki. Blisko 80% respondentów deklaruje, że wymiana handlowa między Polską a Chinami jest szansą na rozwój polskiej gospodarki. „Badania wskazują, że być może warto rozwijać instytucjonalną pomoc dla chińskich inwestorów. Pomóc może przede wszystkim zrozumienie potrzeb przedsiębiorców i usuwanie barier prawnych i proceduralnych” – dodaje Weronika Nowak, CEO Procontent Communication.

– – –
Raport „Rynek chiński – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorców” powstał w oparciu o wyniki badania zrealizowanego w celu dokonania diagnozy działań komunikacyjnych prowadzonych przez podmioty zaangażowane w wymianę handlową z Chinami oraz poznania opinii polskich przedsiębiorców nt. chińskich produktów i współpracy z dalekowschodnimi partnerami biznesowymi. Informacje te łączone są z danymi socjodemograficznymi respondentów.

POBIERZ RAPORT:

RAPORT cz.I>>

RAPORT cz.II>>

Badanie zrealizowane zostało za pomocą elektronicznej ankiety zamieszczonej na stronach internetowych oraz rozdystrybuowanych wśród użytkowników portali BigChina.pl oraz CCEBF. W badaniu udział wzięło 480 przedstawicieli firm prowadzących wymianę handlową z Chinami. Wyniki raportu „Rynek chiński – szanse i zagrożenia dla polskich przedsiębiorców” opracowane zostały w oparciu o odpowiedzi z 325 kompletnych ankiet.

Procontent Communication (www.procontent.pl) jest firmą doradczą specjalizującą się w opracowywaniu i realizacji strategii komunikacyjnych dla dużych i średnich polskich przedsiębiorstw oraz organizacji otoczenia biznesu i instytucji państwowych. Procontent jest firmą prowadzoną przez konsultantów z wieloletnim doświadczeniem, realizujących projekty z wielu obszarów komunikacji od kampanii public relations, kampanii informacyjno-edukacyjnych, po audyty komunikacyjne, Internal PR i zarządzanie komunikacją w kryzysie.

BigChina.pl (www.bigchina.pl) to pierwszy w Polsce portal dla ludzi prowadzących wymianę handlową z Chinami. W BigChina.pl łatwo wyszukać chiński produkt oraz jego eksportera. W serwisie znajduje się też wiele cennych w wiedzę artykułów o imporcie pisanych przez ekspertów, a także forum dla ludzi zainteresowanych biznesem z Chinami.
Spółka BigChina świadczy również usługi importowe, sporządza raporty branżowe, sprawdza wiarygodności chińskich eksporterów, audytuje fabryki i kontroluje towar
w Chinach, organizuje wyjazdy biznesowe do Chin, a także kompleksowo realizuje import na zlecenie. Nad profesjonalizmem usług BigChina czuwają specjaliści ds. importu oraz przedstawiciel BigChina w Chinach, pełniący także rolę agencji eksportowej.

China Central Europe Business Forum (www.ccebf.com) jest jednym z projektów realizowanych przez ZPP, którego zadaniem jest promocja nowego modelu współpracy biznesowej polskich samorządów, innowatorów i przedsiębiorców w penetracji rynku chińskiego.

———————————————————————————————————-
Kontakt:

Weronika Nowak
e-mail: weronika.nowak@procontent.pl
mobile: + 48 534 998 658

Paulina Kiełbus
e-mail: pkielbus@bigchina.pl
mobile: +48 503 023 083

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.