Aktualności

Inteligentny port Tianjin od Huawei

Północno chiński port Tianjin to jeden z największych hubów transportowych w Chinach. Dzięki współpracy z Huawei port zyska inteligentne rozwiązania i automatyzację procesów obsługowych.

Minął już rok od komercjalizacji technologii jazdy autonomicznej 5G i L4 w porcie Tianjin. Po wprowadzeniu nowych technologii do terminala w sekcji C, operacje portowe stały się bardziej wydajne, inteligentne i bezpieczniejsze. Od tego czasu port Tianjin był wielokrotnie określany jako „pierwszy na świecie” w dziedzinie inteligentnej automatyzacji. Stał się tym samym globalnym wzorem do naśladowania dla innych inteligentnych portów niskoemisyjnych.

Na terminalu suwnice kontenerowe działają w pełni automatycznie. Z kolei bezzałogowe elektryczne ciężarówki kontenerowe przyjeżdżają i odjeżdżają samodzielnie. Ponadto zdalnie sterowane dźwigi nabrzeżne podnoszą kontenery ze statków towarowych i przenoszą je na ciężarówki do dalszego transportu lądowego.

Dzięki Systemowi Nawigacji Satelitarnej BeiDou ciężarówki kontenerowe jadą do automatycznych stacji, skąd wyruszają w trasę. Każda trasa obliczana jest w czasie rzeczywistym z uwzględnieniem warunków panujących na drogach. Pozwala to zoptymalizować czas jazdy i przyspieszyć proces realizacji transportu.

Terminal jest efektem współpracy między Tianjin Port Group, Huawei i kilkoma innymi partnerami technologicznymi. Ich celem jest stworzenie światowej klasy, inteligentnego i ekologicznego portu morskiego.

Jedną z kluczowych innowacji jest oparty na sztucznej inteligencji system zarządzania transportem poziomym. Pomaga on wprowadzić szereg przełomowych rozwiązań w porcie Tianjin. Są to między innymi: komercyjne wdrożenie na dużą skalę autonomicznej jazdy L4 w portach, czy pierwsza na świecie „Integracja 5G + BeiDou”. Rozwiązania te pomogły portowi Tianjin osiągnąć samowystarczalność w zakresie zielonej energii elektrycznej. Oznacza to, że operacje portu nie powodują emisji dwutlenku węgla.

Inteligentna i cyfrowa transformacja przyniosła portowi Tianjin wymierne korzyści. Wcześniej do transportu kontenerów na plac kontenerowy w porcie potrzebne były ogromne ilości ciężarówek. Oznaczało to wysokie koszty zatrudnienia kierowców. Obecnie port Tianjin ma 76 kontenerowców. Bez inteligentnych rozwiązań do ich obsługi potrzebnych byłoby aż 210 kierowców. Obecnie transport kontenerów odbywa się automatycznie, a każdy dźwig przesuwa 39 jednostek kontenerowych na godzinę.

Port Tianjin jest jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie portów w Chinach. Posiada nabrzeże klasy 300 000 ton z kanałem o głębokości 22 metrów. Ponadto dysponuje 192 miejscami do cumowania różnego typu. Aż 128 z nich to miejsca powyżej klasy 10 000 ton. W 2021 roku przepustowość portu osiągnęła 435 mln ton.

Źródło: http://www.chinadaily.com.cn/a/202212/09/WS63928890a31057c47eba384b.html

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.