Aktualności

Rozwód MSC i Maersk

Współpraca MSC i Maersk wkrótce dobiegnie końca. Sojusz 2M zakończy się w styczniu 2025 roku.

Transport morski w dużej mierze kontrolowany jest przez największych światowych graczy. Należą do nich bez wątpienia MSC, Maersk, HMM, One, Cosco, Hapag Lloyd, czy CMA. Alias MSC i Maerska w ramach sojuszu 2M był jednym z najważniejszych w branży transportu morskiego. Firmy podpisały już wypowiedzenie umowy o wzajemnej współpracy, która dobiegnie końca w 2025 roku.

Armatorzy twierdzą, że utrzymanie dziesięcioletniego sojuszu nie przyniesie im dalszych korzyści. Ostatnie zmiany na rynku transportowym sprawiły, że alias przestał generować zyski. MSC i Maersk związane były umową od 2015 roku.

Samodzielne funkcjonowanie na rynku może być dla obydwu firm korzystniejsze. Po trudnych czasach pandemii i wybuchu wojny w Ukrainie, przewoźnicy coraz silniej muszą walczyć o klientów. Ilość międzynarodowych dostaw systematycznie spada. To sprawia, że samodzielna praca MSC i Maersk pozwoli im bardziej efektywnie zarządzać flotą. Działanie w pojedynkę ma przynieść większe korzyści armatorom niż pójście na ustępstwa i podział zysków.

Możliwe, że w kolejnych latach Maersk zdecyduje się rozbudowę własnej floty. Niewykluczone, że wejdzie w sojusz z innym armatorem. Do tej pory Maersk korzystał z floty MSC w przypadku transportów o wyjątkowo dużym tonażu.

Źródło: https://www.namiary.pl/2023/01/26/2m-konczy-dzialalnosc/

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.