Aktualności

Chinom brakuje globalnej marki

Chiny są drugą gospodarką świata, wciąż jednak nie mają globalnej marki, która utrwaliłaby jej status prawdziwej potęgi handlowej.

Nazwy Chery, Xiaomi i Baidu są może dla Chińczyków synonimami samochodu, telefonu komórkowego czy przeglądarki, ale za granicą nie kojarzą się równie dobrze jak Ford, Samsung bądź Google. Tak samo nie istnieje chiński odpowiednik Sony, Boeinga czy Coca-Coli, pomimo ambicji politycznych władz w Pekinie, chcących zmienić liczący 1,3 mld ludzi naród w konsumpcyjnego molocha.

Brak takiego globalnego championa sprawia, że etykietka "Made in China" cierpi na niedostatek prestiżu, mimo roli jaką Państwo Środka odgrywa jako czołowa fabryka świata, wytwarzając wszystko – od iPadów po bawełniane koszulki. Co więcej, ta reputacja światowego producenta sama staje się problemem, wzmacniając percepcję "chińszczyzny" jako synonimu tanich produktów niskiej jakości. Nagłówki zachodnich gazet gardłują o chińskim toksycznym mleku dla niemowląt, zabawkach skażonych ołowiem czy podróbkach leków.

Więcej:
http://biznes.onet.pl/swiatowa-potega-bez-globalnej-marki,18491,5577033,1,prasa-detal

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.