W przyszłym roku o tytuł pierwszeństwa w sprzedaży w Chinach będą rywalizować zagraniczni producenci samochodów, między innymi Volkswagen i General Motors, zdobywając coraz większy udział w rynku, ponieważ japońscy producenci – przede wszystkim Toyota – walczą o odzyskanie pozycji utraconej z powodu sporu terytorialnego.
VW, którego sedan Audi cieszy się popularnością wśród chińskich urzędników, nie uzyskał wiodącej pozycji w kraju od 2004 roku i sprzeda w przyszłym roku prawdopodobnie 2,7 miliony pojazdów (GM sprzeda 2,65 miliony), dzięki ośmiu nowym lub unowocześnionym modelom, takim jak Santana, Golf, Skoda Octavia i Audi Q3, jak wynika z informacji branżowej firmy analitycznej JSC Automotive Consulting. Nowa oferta GM obejmuje między innymi Cadillaca XTS i trzy modele Opla.
Sprzedaż samochodów osobowych w Chinach najprawdopodobniej wzrośnie w przyszłym roku aż o 10 procent, ponieważ poprawa wzrostu gospodarczego jest coraz wyraźniejsza, jak uważa ośmiu analityków spytanych przez Bloomberg News. Zmiana chińskich władz dokonywana raz na 10 lat ma nastąpić w marcu i nowi liderzy mogą wprowadzić ekonomiczne bodźce, żeby zwiększyć popyt w kraju, jak prognozują Autoforesight Shanghai Co., LMC Automotive i Synergistics Ltd.
Więcej:
http://biznes.onet.pl/w-2013-roku-volkswagen-i-gm-beda-rywalizowac-na-ch,,5379687,1,news-detal
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.