Aktualności

Rywalizacja o transport lotniczy Europa-Chiny

Największy w Europie samolotowy przewoźnik towarów, Cargolux, rozważa utworzenie spółki joint-venture z chińską spółką HNCA w hubie Zhengzhou Airport. W ten sposób chce przechwycić rozwijający się wolumen handlu towarami elektronicznymi pomiędzy Chinami a Europą, dzięki rosnącemu e-handlowi, informuje Journal of Commerce.

Z początkiem czerwca Cargolux rozpoczął loty do Zhengzhou dwa razy w tygodniu, a planuje zwiększyć je od lipca do czterech razy, a wrześniu – do sześciu. Według informacji zarządu, do końca roku przewoźnik chciałby latach na tej trasie codziennie, a w końcu przyszłego roku trzy razy dziennie. Wtedy przewoziłby 200 tys. ton cargo rocznie.

Zhengzhou było w ub. roku najszybciej rozwijającym się lotniskiem cargo w Chinach, które zanotowało wzrost przeładunków o 69 proc. – 255 tys. ton. Zgodnie z narodowymi planami transportu, port ten przeznaczono jako hub powietrzny i centrum logistyczne centralnych Chin.

Niektórzy eksperci stawiają jednak pytanie, czy miasto może obsługiwać tak wysoki wolumen przeładunków towarów, jaki planuje Cargolux. W Zhengzhou działają także inni przewoźnicy i operatorzy lotniczy cargo, jak: Cathay Pacific i AirBridgeCargo (ABC).

Więcej na:

http://www.wnp.pl/wiadomosci/rosnie-rywalizacja-o-lotnicze-cargo-chiny-europa,228757.html 

 

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.