Kolej staje się coraz ważniejszych ogniwem transportu między Chinami a Europą. To także główny środek transportu lokalnego w Chinach.
Zdaniem ekspertów transport kolejowy na linii Chiny-Europa będzie jednym z najważniejszych ogniw transportu multimodalnego. Aktualnie w Państwie Środka jest to najpopularniejsza forma transportu dla handlu regionalnego. Dodatkowo pandemia Covid-19 i blokada Kanału Sueskiego przeniosły w ostatnich miesiącach znaczną ilość wolumenu towarów na szlak kolejowy.
Kolej stała się odpowiedzią na dywersyfikację planów transportowych, gdy okazało się, że Suez – jedna z kluczowych dróg światowego transportu – wpłynęła na międzynarodowe dostawy. Kolej, z wieloma połączeniami międzymiastowymi, stała się sposobem na udrożnienie transportów, co spowodowało jej aktualne oblężenie.
Dane pokazują, że w pierwszym kwartale 2021 między chińską prowincją Liaoning a portami kolejowymi w Europie (takimi jak Hamburg, Enns, Małaszewicze i Warszawa) wzrosła liczba pociągów do 75. W tym czasie do Europy przyjechało ponad 7300 kontenerów towarowych.
Liaoning, dzięki łączności z morzem, koleją i rzekami, jest kandydatem na wiodący szlak towarowy. Gęsta sieć transportowa, przemysł i zalety geograficzne ustanawiają tę wschodnią prowincję jako kluczową w tranzycie towarów do Europy. Ponadto centrum logistyczne, zbudowane przez Liaoning Port Group i Russian Railways w 2017 roku, to istotny element szlaku kolejowego z ponad 240 000 m2 przestrzeni przeładunkowej.
Źródło: http://global.chinadaily.com.cn/a/202105/13/WS609c7d96a31024ad0babd8f5.html
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.