Sytuacja w transporcie z Chin jest napięta z powodu braku kontenerów. Problemy dotykają również eksport z Europy – armatorzy kładą nacisk na wywóz pustych kontenerów.
Napięta sytuacja w transporcie międzynarodowym, która nieprzerwanie trwa od jesieni 2020 roku, stale się zaostrza. Brak kontenerów do wywozu towarów z Chin sprawia, że ceny transportu błyskawicznie szybują w górę, a porty kolejowe i morskie notują stałe opóźnienia w wysyłce towarów.
Odbiło się to echem także na eksporcie towarów z Europy. Zamiast wywozu towarów, armatorzy wysyłają puste kontenery w miejsca gdzie ich najbardziej brakuje. Finalnie rzutuje to na coraz większe podwyżki cen frachtu – kosztami transportu pustych kontenerów obarczani są klienci w postaci rosnących stawek.
Sytuację skomplikowała marcowa blokada Kanału Sueskiego, przez co łącznie 400 statków odnotowało opóźnienia, a co za tym idzie – zaburzył się porządek podróży kontenerów po świecie. Spiętrzenie kontenerów w Europie spowodowało ich braki np. w Chinach, co widocznie jest w postaci chociażby kilkutygodniowych oczekiwań na wysyłkę towaru z Państwa Środka. Ponadto do portów europejskich przybywa więcej statków niż odpływa, co dodatkowo zaburza równowagę harmonogramów transportowych.
Alternatywą dla drogi morskiej jest kolej, niestety także i tam doskwiera brak kontenerów i długi czas oczekiwania na wysyłkę towaru.
Źródło: https://intermodalnews.pl/2021/05/05/problemy-z-eksportem-z-europy-towarow-priorytetem-jest-wywoz-pustych-kontenerow/
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.