Prawie dwie trzecie statków na światowych trasach przypływa z opóźnieniem. Kongestie w portach nasilają się.
Tegoroczne problemy w transporcie nie ustępują. Choć stawki frachtu nieznacznie zaczynają spadać, to opóźnienia, braki kontenerów i kongestie w portach pozostają bez zmian. Tylko we wrześniu aż 60% statków przypływało do portów przeznaczenia z opóźnieniem. Terminowość w transporcie morskim, podobnie jak i kolejowym, utrzymuje się na rekordowo niskim poziomie.
Serwis Sea-Intelligence przeanalizował 34 światowe szlaki handlowe i kursy ponad 60 przewoźników. Efektywność, terminowość i niezawodność frachtu utrzymuje się od dłuższego czasu na poziomie zaledwie 34%.
W stosunku do roku poprzedniego i analogicznego okresu (wrzesień) niezawodność serwisów morskich spadła o ponad 20%. Aktualnie średnie opóźnienie statków to około 7,5 dnia.
Statki należące do największych armatorów, między innymi do Maerska, CMA CGM, czy Hapag Lloyd omijają porty z największymi kongestiami. Towary na nich płynące dostarczane są do portów docelowych mniejszymi statkami – feederami.
Mimo trudnej sytuacji w transporcie globalnym w rankingu najbardziej niezawodnych serwisów morskich pozostaje Maersk.
Źródło: https://www.namiary.pl/2021/11/03/kontenerowe-spoznienia/
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.