Sea- Intelligence podaje, że kongestie w portach morskich spadły o połowę. Jednocześnie maleją opóźnienia w transporcie, które trwają od wybuchu pandemii Covid-19.
W pierwszej połowie tego roku, w okresie od stycznia do sierpnia, kongestie w portach spadły o połowę. Analiza Sea-Intelligence oparta została na harmonogramie rejsów – terminowości wypłynięć, długości trwania frachtów i podjęcia towarów do rozładunku w miejscu docelowym. Spadek kongestii spowodowany jest zwiększeniem zdolności przewozowych armatorów morskich i spadkiem cen frachtu.
Jeszcze na początku roku opóźnienia dotyczyły niemal 14% światowych rejsów. W sierpniu odsetek ten spadł do 7,9%. Wartość 2%, która uznawana jest za normę, to stan, w którym nie notuje się znaczącego wpływu czynników zewnętrznych na terminowość frachtów.
Alan Murphy, dyrektor generalny Sea-Intelligence, prognozuje, że pełną stabilizację rynek morski osiągnie już w marcu 2023 roku. Analizę oparł na średnim tempie pojawiania się kongestii, które ostatnio miały miejsce w 2015 a kolejno w 2020 i 2021 roku. Powrót do poprawy warunków każdorazowo zajmował podobny okres czasu.
Głównym czynnikiem stabilizującym jest spadek cen frachtu. Dotychczasowe słabe zdolności przewozowe pompowały ceny w górę nawet o kilkaset procent względem stawek z roku 2019. Dostępność pustych kontenerów i zwiększenie tempa przeładunków spowodowały, że ceny w tym roku zaczęły spadać. A co za nimi idzie – kongestie uległy zmniejszeniu.
Źródło: https://www.namiary.pl/2022/10/07/spadek-kongestii-o-polowe/
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.