Warto na początek przedstawić co kryje się za najczęściej używanymi oznaczeniami kontenerów. Poniżej przedstawiamy trzy najpopularniejsze typy kontenerów, wraz z najważniejszymi informacjami:
1) Kontener 20-stopowy ( 20’):
długość x szerokość x wysokość: 6,1 m x 2,4 m x 2,6 m
kubatura wewnętrzna: 33 m³
2) Kontener 40-stopowy ( 40’):
długość x szerokość x wysokość: 12,2 m x 2,4 m x 2,6 m
kubatura wewnętrzna: 67 m³
3) Kontener 40-stopowy, podwyższony (40HQ):
długość x szerokość x wysokość: 12,2 m x 2,4 m x 2,9 m
kubatura wewnętrzna: 76 m³
Poniżej przedstawiamy skróty najważniejszych dodatków morskich, wraz z wyjaśnieniem. Bez ich znajomości niemożliwe jest dokładne obliczenie kosztów transportu:
1) BAF – Bunker Adjustment Factor
Dodatek paliwowy, nałożony przez armatora lub konferencję żeglugową w celu zniwelowania fluktuacji na rynku paliwowym. Naliczany jest od TEU (Twenty-feet Equivalent Unit) czyli od jednostki miary odpowiadającej pojemności jednego 20-stopowego kontenera
2) CAF – Currency Adjustment Factor
Dodatek walutowy stosowany przez linie żeglugowe lub konferencje żeglugowe do stawek frachtowych w celu uniknięcia fluktuacji związanych ze zmianami stawek na rynku przewozowym czy wahań taryf portowych związanych z wahaniami kursów walut.
3) Doc fee – opłata dokumentowa
4) CSF – Carrier Security Fee
Opłata za ochronę frachtowca
5) TSC – Terminal Security Charge
Opłata za ochronę terminala
6) PSS – Peak Season Surcharge
Okresowy dodatek sezonowy wprowadzany w momentach gdy na danym rynku frachtowym popyt na fracht rośnie, a armatorzy nie mają możliwości podwyższenia podstawowych stawek frachtowych
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.