Aktualności

Najważniejsze badania 2019 według Chińskiej Akademii Nauk

Chińska Akademia Nauk (CAS)- najwyższa chińska instytucja w dziedzinie nauk przyrodniczych, ujawniła swoją coroczną listę najważniejszych badań przeprowadzonych w 2019r.

Umożliwione dzięki genom klonowanie chorych małp, archeologiczne odkrycie najwcześniejszej okupacji człowieka na płaskowyżu Qinghai-Tybet i odsłonięcie struktury wirusa afrykańskiego pomoru świń to projekty, które zajęły 3 pierwsze miejsca w rankingu.

Badacze CAS sklonowali pięć makaków z komórek skóry chorej małpy, co oznacza, że ​​po raz pierwszy na świecie wyhodowano podatny na modyfikację łańcuch DNA małpy makaka o jednolitym podłożu genetycznym. Postęp pomoże w promowaniu badań nad mechanizmami chorób mózgu człowieka oraz wczesnej diagnozy i leczenia.

Uważa się, że ludzka skamielina znaleziona przez CAS w jaskini krasowej w północno-zachodnich Chinach należy do starożytnych Denisovans, którzy żyli około 160 000 lat temu. Odkrycie, które przedłużyło historię ludzkości na płaskowyżu Qinghai-Tybet, znalazło się również w pierwszej dziesiątce przełomowych wydarzeń w 2019 r. magazynu Science.

Zespół badawczy pod przewodnictwem CAS i Chińskiej Akademii Nauk Rolniczych odkrył trójwymiarową strukturę wirusa afrykańskiego pomoru świń, stanowiąc solidne podstawy do opracowania skutecznych i bezpiecznych szczepionek zapobiegających chorobie.

Wystrzelenie pierwszego eksperymentalnego satelity w Chinach w technologii mikrograwitacji, eksploracja głębinowa przez chińskie załogowce podwodne i nowe innowacyjne chińskie leki przeciw chorobie Alzheimera i rakom również znajdują się na liście akademii.

Źródło: http://www.xinhuanet.com/english/2020-01/19/c_138718290.htm

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.