Pierwszy kwartał tego roku to historyczne zyski dla Maerska. Przyczynił się do tego ogromny popyt na kontenery i wysokie stawki transportu.
Maersk odnotował rekordowe zyski w pierwszym kwartale 2021 roku. Pandemia Covid-19 drastycznie wpłynęła na światowy łańcuch dostaw, czego efektem są braki kontenerów i wysokie stawki frachtu. To właśnie dzięki nim armatorzy notują wysokie wyniki, czego Maersk jest najlepszym przykładem.
Usługi oceaniczne, logistyczne i terminalowe to główne źródła zysków Maerska. Wąskie gardła i brak dostępności pustych kontenerów sprawia, że armatorzy windują stawki w górę i notują coraz wyższe zyski.
EBITDA duńskiego armatora wzrosła w pierwszym kwartale tego roku do rekordowej sumy 4 miliardów dolarów. Rok wcześniej, w wyniku pandemii i wygaszenia pracy fabryk w Chinach, zyski te były znacznie niższe i osiągnęły 1,5 miliarda dolarów. Na samych usługach oceanicznych Maersk osiągnął EBITDA na poziomie 3,4 miliarda dolarów.
Maersk prognozuje, że problemy z dostępnością kontenerów i wąskimi gardłami w łańcuchach dostaw mogą utrzymać się nawet do końca 2021 roku.
Źródło: https://intermodalnews.pl/2021/05/06/maersk-z-rekordowym-zyskiem-w-pierwszym-kw-2021/
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.