Lenovo chce ponownie stać się czołowym graczem na rynku chińskim. Zarówno pod względem dostarczanego sprzętu jak i technologii cyfrowych.
Lenovo Group, z siedzibą w Pekinie, jest jednym z najważniejszych chińskich producentów sprzętu teleinformatycznego, a jego produkty można kupić na całym świcie. Firma, po tym jak oddała palmę pierwszeństwa Huawei’owi, ponownie chce się stać czołowym graczem zarówno na chińskim rynku serwerów, jak i usług IT. Przedsiębiorstwo wzmacnia wysiłki, aby przekształcić się z producenta sprzętu w dostawcę inteligentnych usług i rozwiązań.
Liu Jun, prezes Lenovo China, powiedział, że planuje zostać graczem numer 1 na chińskim rynku serwerów za około pięć lat, zaś w lokalnej branży usług IT w ciągu trzech do czterech lat. Dane pokazały, że w III kwartale roku podatkowego 2022 przychody Lenovo China w zakresie inteligentnej infrastruktury wzrosły o 31%. Z kolei działalność serwerowa znalazła się w pierwszej czwórce na chińskim rynku z udziałem na poziomie 7,6%.
Zgodnie z prognozami oczekuje się, że globalne wydatki na IT wyniosą 4,5 biliona dolarów w 2022 roku, co oznacza wzrost o 5,5% od 2021 roku. Wśród wydatków coraz więcej pojawia się tych przeznaczonych na rozwój usług IT i oprogramowania, a coraz mniej na rozbudowę infrastruktury i sprzętu.
Źródło: http://www.chinadaily.com.cn/a/202204/11/WS6253ef14a310fd2b29e56472.html
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.