Aktualności

Naukowcy z Pekinu tworzą komórki macierzyste

Chińskim naukowcom udało się przekształcić komórki somatyczne w komórki macierzyste. W ten sposób uzyskali dojrzałe wersje komórek embrionalnych.

Grupa chińskich badaczy naukowych, kierowana przez Denga Hongkui z Uniwersytetu Pekińskiego, poinformowała o odkryciu techniki chemicznego przeprogramowania komórek ludzkich. W wyniku procesów chemicznych naukowcy przekształcili komórki somatyczne w komórki macierzyste będące dojrzałą wersją komórek embrionalnych. To kluczowe odkrycie dla biomedycyny i dalszych badań nad komórkami macierzystymi.

W dotychczasowych badaniach do uzyskiwania komórek zbliżonych do macierzystych wykorzystywano cytoplazmę oocytów i czynniki transkrypcyjne. Miały one na celu „przeprogramowanie” komórek na macierzyste ze zdolnością do namnażania.

Chińscy naukowcy, zainspirowani tym, jak zwierzęta niższego rzędu (takie jak aksolotl), regenerują kończyny, wykazali, że wysoce zróżnicowane ludzkie komórki somatyczne również mogą doświadczyć zmian plastycznych. Można je wywołać przy użyciu pewnych cząsteczek chemicznych. Następnie badacze z powodzeniem wyodrębnili grupę substancji chemicznych, które pomagają prowadzić do różnicowania komórek.

Badacze z Uniwersytetu Pekińskiego zidentyfikowali szlak molekularny, zwany JNK, jako główną barierę dla przeprogramowania chemicznego. Jego hamowanie było zatem niezbędne do tworzenia plastyczności komórek i programu regeneracji.

Źródło: http://www.chinadaily.com.cn/a/202204/18/WS625d2977a310fd2b29e57a1b.html

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.