Targi branżowe

Wystawcy z Hongkongu i prowincji Guangdong prezentują swoją ofertę.

Już po raz drugi wystawcy z Azji Południowo – Wschodniej zaprezentują polskim przedsiębiorcom bogatą ofertę swoich produktów. Podczas targów Lifestyle Expo w Warszawie zobaczymy ofertę ponad 200 wystawców z Hongkongu i prowincji Guangdong (Kanton).

Organizatorami Targów Lifestyle Expo 2010 są Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) i Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong (GDDOFTEC), która od wielu lat inicjuje podobne przedsięwzięcia na całym świecie. Tym razem, wydarzenie skierowane jest do polskich przedsiębiorców, dając im możliwość nawiązania kontaktów handlowych z firmami z Hongkongu i chińskiej prowincji Guangdong (Kanton).

Dlaczego Hongkong i Guangdong (Kanton) są ważnymi partnerami handlowymi?

Hongkong zajmuje 13 miejsce na świecie wśród największych podmiotów gospodarczych, o łącznej wartości importu i eksportu przekraczającej jego produkt krajowy brutto. Ponadto jest jednym z największych na świecie centrów finansowych. Jego wysoko rozwinięta gospodarka opiera się na polityce wolnego rynku, niskich podatkach, solidnym systemie prawnym, swobodnym przepływie informacji, dóbr i kapitału. Dzięki temu, szesnaście razy z rzędu,  została ona uznana przez The Heritage Foundation Index of Economic Freedom za najbardziej wolną gospodarkę na świecie. Hongkong stanowi obecnie ważne centrum handlu i finansów międzynarodowych, z siódmą pod względem wielkości Giełdą Papierów Wartościowych na świecie. Gospodarka ta rozwija się nieustannie, realizując potrzeby związane z szybkim rozwojem technologicznym oraz coraz większą konkurencją. Odgrywa również ważną rolę w dynamicznie rozwijającym się rynku produktów lifestyle’owych.

Ważnym aspektem w związku z wymianą handlową jest fakt, że Hongkong graniczy z najbogatszą prowincją Chin – Guangdong, uznawaną za największą bazę produkcyjną tego kraju. Wysoką pozycję gospodarczą prowincja zawdzięcza dziewięciu prężnie rozwijającym się gałęziom przemysłu, czyli: elektronice, urządzeniom elektrycznym i maszynom, petrochemii, motoryzacji, farmacji, produkcji papieru, wyrobów włókienniczych i odzieży, żywności i napojów oraz materiałów budowlanych. Guangdong nawiązał już kontakty handlowe z ponad 200 krajami z różnych regionów świata i osiąga najwyższy produkt krajowym brutto w Chinach. Nie bez znaczenia dla szybkiego wzrostu gospodarczego prowincji pozostają ścisłe relacje biznesowe z Hongkongiem. Oba ośrodki zlokalizowane są w Dolinie Rzeki Perłowej w Chinach, która jest wiodącym centrum projektowym i produkcyjnym świata. Zarówno Hongkong jak i prowincja Guangdong mają również bezpośrednie powiązania biznesowe z Polską: Guangdong ma partnerskie relacje z Województwem Zachodniopomorskim, a Poznań jest partnerskim miastem Shenzhen.

Współpraca handlowa między Polską a Hongkongiem

Obecnie Polska pozostaje jednym z najważniejszych partnerów gospodarczych dla Hongkongu w tej części Europy. Najnowsze dane statyczne potwierdzają zacieśnienie się stosunków na płaszczyźnie wymiany handlowej. W okresie od stycznia do kwietnia br. eksport towarów z Hongkongu do Polski wzrósł o 14,7%. W tym samym czasie import towarów z Polski do Hongkongu zwiększył się o 18%.
„Polska jest najszybciej rozwijającym się gospodarczo krajem w Europie i praktycznie bez szwanku udało się jej wyjść z kryzysu finansowego. Dalszy rozwój współpracy pomiędzy Polską a Hongkongiem wygląda optymistycznie. Z powodu globalnego kryzysu całkowity obrót z handlu między naszymi krajami osiągnął 724 miliony dolarów, 26,5% mniej niż w 2008 roku. Jednak statystyki z I kwartału tego roku, wskazują na ponowny wzrost: import z Polski do Hongkongu wzrósł o 18% w okresie od stycznia do kwietnia br.” wyjaśnia Winchell Cheung, Dyrektor HKTDC na teren Niemiec i Europy Centralnej.

Lifestyle Expo w Warszawie – międzynarodowa platforma komunikacji handlowej dla polskich przedsiębiorców

Lifestyle Expo to cykliczna impreza o charakterze B2B. Poprzednie edycje odbywały się m.in. w Budapeszcie oraz w Moskwie. Każdą z nich odwiedziło ponad 2000 przedsiębiorców. We wrześniu 2009 targi Lifestyle Expo odbyły się po raz pierwszy w Polsce.
Powodzenie zeszłorocznej edycji Lifestyle Expo w Warszawie pokazało, że polscy przedsiębiorcy chętnie podejmują rozmowy z partnerami z Chin. Z kolei rozmowy z wystawcami oraz uczestnictwo w seminariach utwierdziły polskich przedsiębiorców, że Hongkong jest doświadczonym partnerem w handlu międzynarodowym z doskonale rozwiniętą infrastrukturą i licznymi udogodnieniami w prowadzeniu własnego biznesu.
Tegoroczna edycja Lifestyle Expo w Warszawie odbędzie się w dniach 21- 23 września w Centrum Expo XXI. Wydarzenie to pozwoli ponownie zapoznać się z jakością i wzornictwem produktów oferowanych przez wystawców z Hongkongu i Guangdong. Przedsiębiorcy planują zaprezentować jeszcze bogatszą ofertę produktów. Tegoroczne Targi wyróżniać się będą oryginalnymi projektami azjatyckich projektantów z branży tekstylnej i odzieżowej, elektronicznej i komputerowej. Duży asortyment przedstawią również inwestorzy oferujący najwyższej klasy sprzęt gospodarstwa domowego oraz inne akcesoria. W tak bogatej ofercie nie może również zabraknąć artykułów codziennego użytku, czyli nowatorskich gadżetów i designerskich upominków.
Lifestyle Expo w Warszawie są dużą szansą dla polskich przedsiębiorców: hurtowników, dystrybutorów, importerów a także detalistów. Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby nawiązać relacje handlowe ze sprawdzonymi dostawcami i producentami z Hongkongu i Chin kontynentalnych. Dodatkowym atutem Targów jest cykl otwartych seminariów, dotyczących nawiązywania relacji biznesowych z partnerami z Azji oraz możliwość wygrania wyjazdu do Hongkongu i uczestnictwa w jednej z największych imprez targowych na świecie.

Pierwsze dwa dni Lifestyle Expo w Warszawie będą otwarte wyłącznie dla przedsiębiorców, natomiast w trzecim, ostatnim dniu targów z ofertą wystawców zapoznać się będą mogły również osoby prywatne. Wstęp na targi jest bezpłatny, w przypadku dwóch pierwszych dni wymagana jest rejestracja, już teraz jest ona możliwa on-line na stronie www.lifestyleexpowarsaw.pl

HKTDC
Założona w 1996 roku Rada Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) zajmuje się międzynarodową promocją producentów oraz firm handlowych i usługowych z Hongkongu. Poprzez sieć ponad 40 biur na całym świecie, w tym 11 w Chinach kontynentalnych HKTDC promuje Hongkong jako platformę współpracy handlowej z Chinami oraz innymi krajami azjatyckimi. Poprzez organizowane imprezy targowe, misje gospodarcze, internetową platformę handlową www.hktdc.com, pisma branżowe, HKTDC łączy miliony kupców z całego świata.

GD/DOFTEC
Wydział Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong prowadzi politykę w zakresie handlu zagranicznego, współpracy gospodarczej, inwestycji zagranicznych, zarządzania portami oraz specjalnymi strefami ekonomicznymi i technologicznymi.

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.