Aktualności

Chiński rynek filmowy w rozkwicie

Jak co roku – Festiwal Wiosny przynosi ożywienie dla chińskiego rynku filmowego. Sprzedaż biletów kinowych osiągnęła w trakcie świąt wartość pół miliarda dolarów.

Chiński Nowy Rok, nazywany też Festiwalem Wiosny, co roku przynosi ożywienie dla branży turystycznej i rozrywkowej. Okres pomiędzy Chińskim Nowym Rokiem a Świętem Latarni to czas urlopów, rodzinnych wycieczek krajoznawczych i relaksu. W tym czasie miliony Chińczyków odwiedzają teatry, kina, restauracje i atrakcje turystyczne. Chiński rynek filmowy w tym roku ponownie bije rekordy.

W ciągu pierwszych trzech dni Chińskiego Nowego Roku krajowe kina sprzedały bilety na łączną wartość 3,5 miliarda juanów. Daje to zawrotną kwotę niemal pół miliarda dolarów. W stosunku do roku ubiegłego kasy kinowe odnotowały wzrost sprzedaży o ponad 17%.

Trwający od 10 do 17 lutego Festiwal Wiosny tradycyjnie jest okresem lukratywnym dla rynku kinowego. Okres ten przyciąga przed ekrany więcej kinomanów niż w pozostałe weekendy roku. Dlatego Chiński Nowy Rok zawsze jest obietnicą solidnego początku dla branży filmowej.

10 lutego w chińskich kinach zadebiutowało osiem filmów walczących o uwagę publiczności. Wśród nich najbardziej dochodowym tytułem okazał się krajowy komediodramat „YOLO” w reżyserii i z udziałem znanego komika Jia Linga. W ciągu trzech dni film wygenerował dla kas kinowych przychód rzędu 1,3 miliarda juanów.

Źródło: https://english.news.cn/20240213/5942cf767de640cd96b2674ef3153207/c.html

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.