Chińska kultura Aktualności

Qixi Festival, czyli chińskie Walentynki

22 sierpnia odbył się Qixi Festival, czy chiński odpowiednik Walentynek. To czas miłości, ale i ogromnych wyprzedaży na miarę Black Friday.

Coroczny Festiwal Qixi, czyli chińskie Walentynki, wypadł w tym roku 22 sierpnia. To nie tylko święto miłości i zakochanych. Przede wszystkim jest to czas zakupów, atrakcyjnych wyprzedaży i rabatów we wszystkich chińskich sklepach. Można ten dzień porównać do zachodniego Black Friday. Tylko w tym roku hasztag #qixi został użyty ponad 66 miliardów razy na chińskiej platformie społecznościowej Douyin.

Podczas święta Qixi młodzi ludzie chętnie chodzą na wystawy, koncerty, czy chodzą po mieście w tradycyjnym chińskim stroju hanfu. Również w tym czasie zakochani obdarowują się prezentami. Dane chińskiego sklepu internetowego VipShop pokazują, że w tym roku wzrosła sprzedaż luksusowych akcesoriów.

 

 

Po jakie produkty luksusowych marek najczęściej sięgali zakochani Chińczycy? Okazuje się, że największych zainteresowaniem cieszyły się zegarki, biżuteria, kosmetyki oraz wysokiej klasy okulary przeciwsłoneczne. Jednak najczęściej kupowane były luksusowe akcesoria i odzież sportowa, których sprzedaż w trakcie Qixi wzrosła o 231% względem lipca.

Z kolei platforma e-commerce JD.com podaje, że podczas święta wyszukiwania kwiatów i czekoladek było trzy razy więcej niż miesiąc wcześniej. Co ciekawe, z okazji festiwalu Qixi JD.com nawiązał współpracę z Gucci. Do tej pory na platformie dostępne były wyłącznie wyroby takich projektantów jak Louis Vuitton, Tiffany i Bottega Veneta.

Eksperci branżowi twierdzą, że konsumpcja dóbr luksusowych w Chinach odnotowała znaczny wzrost w pierwszej połowie roku. Jest to zaskakujące wobec utrzymującej się presji na spadkową gospodarkę światową. Z kolei chińskie platformy handlu elektronicznego stanowią dla konsumentów jeden z najważniejszych kanałów zakupu luksusowych produktów.

Źródło: https://www.chinadaily.com.cn/a/202308/21/WS64e3728ea31035260b81d612.html

Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR SA.

Zamów darmową konsultację
z ekspertem BigChina!

Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.

W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:

Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.