18 czerwca odbył się chiński festiwal zakupów pod nazwą „618”. To nawiązanie do daty założenia jednej z największych na świecie platform zakupowych – chińskiego JD.com.
Chiński portal zakupowy JD.com to jedna z największych tego typu platform na świecie. JD.com konkurować może jedynie z Alibabą, Amazonem i Aliexpress. Święto zakupów, obchodzone 18 czerwca, zostało nazwane festiwalem „618”. Liczby te nawiązują do daty założenia JD.com, która miała miejsce właśnie 18 czerwca. Firma powstała jeszcze w 1998 roku, natomiast internetowa platforma zakupowa ruszyła w roku 2004.
Obok listopadowego święta zakupów (11.11) w Chinach, festiwal 618 jest drugim ważnym odpowiednikiem Black Friday na rynku azjatyckim. To właśnie wtedy sprzedawcy oferują gigantyczne promocje, a artykuły RTV i AGD można zakupić w tym czasie w Chinach praktycznie za bezcen.
Wraz z ożywieniem wydatków konsumpcyjnych po pandemii, Chiny postanowiły w tym roku przedłużyć festiwal zakupowy. Obecnie trwać będzie przez prawie tydzień i zbiega się z celebracją Święta Smoczych Łodzi. To właśnie wtedy w czasie wolnym od pracy Chińczycy mają znaleźć czas na przeglądanie ofert sklepów internetowych. Możliwe, że tegoroczny „618” pobije rekord dotychczasowej sprzedaży.
Taobao i Tmall, jedne z większych sklepów internetowych w Chinach, ogłosiły swoją „największą inwestycję w historii” na festiwal „618”. Sklepu oferują 2,3 miliarda juanów w wirtualnych czerwonych kopertach, aby wygenerować miliardy kliknięć dla ponad 1 miliona sprzedawców. Wirtualne koperty, w postaci voucherów, można wymienić później na zakupy w sklepie.
Źródło: https://english.news.cn/20230621/24071c5f8cf945b59e4214f0427e8a67/c.html
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.