Branża e-commerce w Chinach znajduje się w szczytowej formie. Chińczycy pokochali zakupy w sieci w trakcie pandemii i korzystają z nich do dzisiaj.
Pandemia Covid-19 przyzwyczaiła konsumentów do nowych nawyków zakupowych. Jednym z nich są zakupy za pośrednictwem internetowych platform handlu. W trakcie pandemii tego typu zakupy zapewniały bezpieczeństwo, a czasem były nawet koniecznością. Jednak wygoda i oszczędność czasu podczas dokonywania zakupów internetowych sprawiają, że weszły one konsumentom w nawyk. Zwłaszcza w chińskim społeczeństwie.
Nie bez powodu to właśnie z Chin pochodzą najwięksi gracze na rynku e-commerce. Platformy zakupowe, takie jak Alibaba, Aliexpress, JD.com, czy 1688.com są znane konsumentom a także importerom na całym świecie.
Chińska Federacja Logistyki i Zakupów wraz z JD.com przeprowadzili niedawno badania rynku e-commerce w Chinach. Według raportu indeks, który śledzi działania logistyczne na chińskich platformach sprzedażowych, wzrósł tylko w kwietniu o 0,7 punktu. Obecnie indeks wynosi już 109 punktów i jest to najlepszy wynik od 2022 roku.
Eksperci szacują, że jeszcze w maju indeks działań logistycznych poszybuje w kierunku 110 punktów. Oznacza to, że ożywienie zakupowe w Chinach nadal trwa.
Źródło: https://silkroadpoland.pl/2023/05/rozkwit-chinskiego-sektora-logistyki-e-commerce/
Masz pytania dotyczące importu z Chin do Polski? Możemy Ci pomóc!
Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą i udzieli wszystkich potrzebnych informacji.
W trakcie niezobowiązującej rozmowy telefonicznej możesz dowiedzieć się:
Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą w ciągu maksymalnie 24h.